Projectarchitect
WAT GA JE DOEN?
Wil jij aan de wieg staan van systemen die Nederland veiliger maken? Als projectarchitect bouw je mee aan de realisatie van nieuwe en ook aanpassingen aan bestaande diensten van de Justitiële Informatiedienst. Dit doe je in een team van projectmanagers, productowners, specialisten en architecten. Werken onder architectuur is het uitgangspunt. Als projectarchitect ben je daarom een belangrijke speler in realisatietrajecten. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de Project Startarchitectuur (PSA) of Keten Solution Architectuur (KSA).
Je werkt aan interne trajecten of ketentrajecten. In het geval van ketentrajecten verbindt de projectarchitect ketenvraagstukken en de bijbehorende ketenarchitecturen van de strafrecht-, migratie-, en jeugdketen met de enterprise architectuur van de Justitiële Informatiedienst. Dit doe je door te participeren binnen ketenprogramma’s en architectuur overleggen.
De projectarchitect kan op meerdere trajecten (tegelijk) worden ingezet. Organisatiebreed is de Enterprise Architectuur van toepassing, bestaande uit onder andere domeinarchitecturen en referentiearchitecturen. Deze vormen de kaders voor de uit te werken PSA’s.
Concreet betekent dat:
Algemeen:
- Adviseren van onder andere strategisch programmamanagers op het gebied van architectuurvraagstukken.
- Signaleren van relevante ketenontwikkelingen en deze vertalen naar impact op actuele en potentiële diensten van de Justitiële Informatiedienst.
- Ondersteunen bij het verbinden van programma-/projectdoelstellingen met de strategische doelstellingen van de Justitiële Informatiedienst.
Specifiek:
- Het interpreteren en vertalen van Europese/Nederlandse wet- en regelgeving naar diensten, taken, afhankelijkheden, verantwoordelijkheden en het hiertoe opstellen van modellen t.b.v. wetgevingsanalyse en businessanalyse.
- Het analyseren en beschrijven van huidige/toekomstige diensten en werkprocessen van de diverse betrokken partijen inclusief het doen van verbetervoorstellen ten aanzien van voorgenoemde diensten en processen.
- Het analyseren van de proces/-informatiebehoefte en hiertoe opstellen van oplossingsrichtingen betreffende de Informatievoorziening op basis van interactieprocessen, protocollen en uitwisseling van informatieproducten inclusief de eisen die worden gesteld aan aspecten zoals toegang, beveiliging en privacy.
WAT BIEDEN WE?
- Dynamische omgeving - Een informele en dynamische omgeving waar we werken aan een veilige samenleving met onze maatschappijkritische informatiesystemen. Je mag werken aan de complexere IT-vraagstukken en met grote databronnen.
- Beloning - Een marktconforme beloning in Schaal 11 - maximaal € 6.110,- bij een 36-urige werkweek. Daar bovenop een individueel keuzebudget van 16,37% dat, op het moment van jouw keuze, in te zetten is voor bijvoorbeeld geld, verlofdagen, een fitness abonnement of een fiets. Onze goede secundaire voorwaarden, zoals onze verlofregelingen, een thuiswerkvergoeding en een goed geregeld pensioen via het ABP, zijn te vinden op https://www.caorijk.nl/
- Flexibiliteit - Een fulltime werkweek is 36 uur en hybride werken, met onze faciliteiten, is het uitgangspunt. We bieden veel flexibiliteit in de manier waarop je dit wilt indelen zodat je carrière en je privéleven goed op elkaar aansluiten. Samen met je collega's en leidinggevende maak je hier praktische afspraken over.
- Informele cultuur - Een gedreven en behulpzaam team met korte lijntjes naar leidinggevenden en/of directie.
- Persoonlijke groei - De mogelijkheid om te werken aan je eigen talent, persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling vinden we bij Justid vanzelfsprekend. Zo zorgen we voor jouw duurzame inzetbaarheid en kan Justid inspelen op ontwikkelingen in de samenleving en/of technische vernieuwingen. Er zijn regelmatig loopbaanmogelijkheden omdat we een groeiende organisatie zijn.
- Vrije tijd - Je krijgt 208 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek (ruim 5,5 week).
- Gezelligheid – Een leuk team op een leuke afdeling met leuke collega’s in een leuk bedrijf. Dus doe mee met borrels, activiteiten, uitjes.
- Duurzaamheid - Omdat we duurzaamheid een belangrijke waarde vinden, stimuleren we onder andere reizen met het OV. Je krijgt daarom een OV-kaart om gratis van en naar je werklocatie te reizen.
Let op als je gaat solliciteren. Wij stellen een aantal vragen om je beter te leren kennen. Je hoeft dus geen sollicitatiebrief te schrijven.
WAT VRAGEN WE?
Wie ben je?
We zoeken een initiatiefrijke architect die proactief inspringt en bijdraagt. Een stevige adviseur die zowel gevraagd als ongevraagd adviseert. Je bent in staat om uit bestaande denkkaders los te komen en met een open blik naar vraagstukken kijkt. Je creëert inzicht, behoudt overzicht en kan relaties leggen op het vlak van de procesinrichting en informatievoorziening. Je zoekt de samenwerking zowel intern als extern en zorgt voor voldoende zichtbaarheid. Uiteraard rekening houdend met organisatiesensitiviteit.
Wat lezen we op jouw CV?
- Minimaal HBO werk- of denkniveau, bij voorkeur met een opleiding op het gebied van Bedrijfskunde of Informatiekunde.
- Aantoonbaar gecertificeerd, minimaal Archimate-2 en bij voorkeur TOGAF-2.
- Kennis en ervaring met het werken binnen (keten)projecten als architect of adviseur.
- Diepgaande kennis met het opstellen van architectuurproducten (bijvoorbeeld een PSA, SA) in de rol van projectarchitect, business architect of enterprise architect.
- Kennis en ervaring in het werken in complexe bestuurlijke omgevingen.
- Aantoonbare ervaring in het werken in cross functionele teams (DevOps-teams) en met agile werken (bijvoorbeeld door het gebruik van SAFe).
- Bereid zijn om te reizen
- Beheersing van de Engelse taal
BIJZONDERHEDEN VOOR DEZE FUNCTIE:
- We beginnen met een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Bij ongewijzigde omstandigheden en gebleken geschiktheid wordt deze omgezet in onbepaalde tijd.
- Voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.
- Bij Justid is de voertaal Nederlands.
- We nodigen met nadruk ervaren én minder ervaren kandidaten uit om te reageren.
- Als je (nog) niet aan alle functie-eisen voldoet, voel je dan toch vrij om je interesse kenbaar te maken. Wellicht kunnen we dan samen een opleidingsprogramma opstellen.
- Als je nog niet alle kennis in je bezit hebt, kun je in de aanloopschaal beloond worden.
- Acquisitie kunnen we niet op ingaan.
MEER OVER JOUW TOEKOMSTIGE AFDELING.
Als Ketenvoorzieningen en Innovatie richten we nieuwe en bestaande diensten in. Op het gebied van innovatie hebben wij een aanjagende, organiserende en verbindende rol binnen en buiten Justid.
De afdeling Ketenvoorzieningen is, met zo’n 40 interne en externe collega’s, voornamelijk gespecialiseerd in de aanpak van programma’s en projecten. Vanuit onze rol als professioneel schakelpunt zorgen wij dat de strategische richting wordt vertaald naar de rest van de organisatie. Iedereen is zeer behulpzaam en zeer toegankelijk en werkt toe naar een gezamenlijk resultaat.
ECHT IETS VOOR JOU?
Gebruik dan snel de solliciteer knop. Om het je makkelijk te maken stellen we je een paar vragen om je beter te leren kennen. Een brief is daardoor overbodig.
MEER INFORMATIE?
Voor inhoudelijke vragen over de vacature kun je contact opnemen met Diana Slot op telefoonnummer 06 25657806 of via mailadres vacatures@justid.nl
Voor overige vragen kun je contact opnemen met onze recruiter Joy Valles op telefoonnummer 0615694800 of via mailadres vacatures@justid.nl
MEER OVER JUSTID?
Meer dan ooit vraagt de samenleving om betrouwbare informatie en slimme (ICT) oplossingen om Nederland veilig en rechtvaardig te houden.
Justid is dé specialist op het gebied van het ontvangen, verzamelen, verwerken, verrijken, bewaren en verspreiden van strikt vertrouwelijke digitale informatie. Het gaat namelijk over mensen en persoonsgegevens.
We zorgen dat onze partners in de strafrecht- migratie- en jeugdketen beschikken over de cruciale informatie op het juiste moment. Om die reden werken we dagelijks met grote hoeveelheden data aan slimme IT-oplossingen, voor bijvoorbeeld de politie, rechtbank en marechaussee, maar ook om slachtoffers van misdrijven te informeren. Denk aan informatie over de gezinssituatie, een strafverleden of de geldigheid van een verblijfsvergunning.
Met onze ruim 600 professionals in Almelo, Zutphen, Leeuwarden en Den Haag, werken we aan producten met innovatieve tools en technieken, vanuit deskundigheid en vakmanschap. Zo is ons voortbrengingsproces agile ingericht en werken we continue aan verbetering van onze producten en diensten. Onze organisatie is groeiende zodat er doorlopend loopbaanmogelijkheden blijven ontstaan.
Justid is een informele organisatie met korte lijnen naar leidinggevenden en directie. Kom je bij ons werken, verwacht dan ook een fijne sociale en informele werksfeer! Een goede werk-privébalans is wat ons betreft erg belangrijk. Daarom werken we hybride. Als netwerkorganisatie zijn er uiteraard voldoende mogelijkheden om jouw collega’s beter te leren kennen. Zo worden er geregeld team- en afdelingsuitjes georganiseerd en kijken we jaarlijks uit naar de zomer- en kerstborrel. Als jij geniet van grote hoeveelheden data en innovatieve IT-technieken en vraagstukken en dit wil combineren met een relaxte werksfeer, dan kom je hier zeker tot je recht.
Op onze website lees je meer informatie over wie we zijn en ook ervaringsverhalen van collega's. Als je meer wilt weten over onze producten en diensten dan kun je dat lezen in onze Producten- en diensten catalogus.