Business controller (Den Haag/Almelo/thuis)
Ben jij een proactieve business controller die analyses omzet in advies over de financiële impact van strategie en besluiten? Krijg je energie van het adviseren van directie en managers om publieke middelen efficiënt in te zetten? Dan ben jij de kandidaat die we zoeken!
WAT GA JE DOEN?
Je fungeert als een strategische partner en biedt proactief advies over complexe financiële vraagstukken. Dankzij jouw financiële inzicht worden beslissingen genomen die bijdragen aan het behalen van strategische doelen en kostenbesparingen.
Als controller beoordeel jij in hoeverre de managers en directeuren, ‘in control’ zijn en de juiste prioriteiten stellen. Wensen op het gebied van de door Justid op te leveren diensten met betrekking tot het uitvoeren van onze missie, oftewel ‘Cruciale informatie op het juiste moment’ zijn immers in de regel groter dan de beschikbare middelen en mensen en vaak ook nog ambitieus.
Het is van groot belang dat Justid volledig in control is en een heldere koers vaart. Belangrijk hierbij is: jij bent niet van de oplossing, jij denkt in oplossingen. Je doorgrond daardoor de cijfers van de financial controllers; geeft die duiding en geeft hierover een helder en gefundeerd advies en/of oplossingen.
Gegeven het bovenstaande ga je aan je slag bij de afdeling financiën van Justid. Vanuit deze rol zal je voornamelijk aan het werk zijn als controller bij de afdeling Opsporing in Den Haag. Omdat de financiële afdeling gehuisvest is in Almelo, zal je soms ook daar aan de slag zijn.
Concreet betekent dat:
- Je biedt inzicht in complexe financiële vraagstukken op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Dit stelt de directies en afdelingen in staat om strategische doelen te bereiken en kostenefficiënt te opereren;
- Opstellen van nauwkeurige prognoses, financiële doelstellingen, periodieke rapportages en analyse. Hiermee adviseer je afdelingsmanagers en directeuren door het identificeren van de financiële risico’s en afwijkingen en je komt met pragmatische oplossingen om deze te mitigeren;
- Toetsen of voorstellen of nieuwe projecten financieel binnen de Justid-brede strategie en kaders passen;
- Je bewaakt de integriteit, tijdigheid en volledigheid van de financiële gegevens en bent de verbindende schakel tussen verschillende financial- projectcontrollers en business intelligence;
- Je adviseert de manager financiën over verbeteringsvoorstellen en je neemt actief deel aan relevante stuurgroepen;
- Je waarborgt dat alle financiële activiteiten binnen de kaders van de geldende regelgeving en interne richtlijnen plaatsvinden. Je zorgt ervoor dat Justid voldoet aan de wettelijke eisen en interne beleidsrichtlijnen, en je bewaakt de grenzen van de financiële mogelijkheden;
- Vertegenwoordigen van Justid in diverse in- en externe overleggen. Over het toezicht, de controle en de verantwoording onderhoud je externe contacten, met name met de staven vanuit het departement, toezichthoudende instanties, de eigenaar, de strategische opdrachtgevers en de ADR.
Dit is een nieuwe functie bij Justid. Hierdoor kan deze, samen met de CFO, verder vorm krijgen. Natuurlijk doe je dit niet alleen. Je werkt intensief samen met de overige controllers binnen Justid en de financiële afdeling.
Let op als je gaat solliciteren:
Wij stellen een aantal vragen om je beter te leren kennen. Je hoeft dus geen sollicitatiebrief te schrijven.
WAT VRAGEN WE?
- Je hebt HBO/WO werk – en denkniveau, bij voorkeur in de richting van bedrijfseconomie, bedrijfskunde, bestuurskunde of een vergelijkbare relevante studierichting.
- Bij voorkeur ervaring met overheidsfinanciën en met planning en control binnen de Rijksoverheid.
- Je hebt aantoonbare ervaring in het vakgebied van Finance en Control.
- Je hebt kennis van en ervaring met het zelfstandig werken en opstellen van managementrapportages.
- Je kan communiceren op verschillende niveaus met verschillende belanghebbenden. Je kunt als geen ander standpunten uitdragen en verdedigen; je bevindingen vertaal je zonder problemen naar helderen en duidelijke informatie die nodig is om op bestuurlijk niveau besluiten te nemen.
- Bereid zijn om te reizen en zo nodig op locatie te werken met name in Den Haag en Almelo.
Waarmee maak jij het verschil?
Je bent analytisch, kritisch en onafhankelijk, met oog voor detail en het vermogen om complexe informatie helder over te brengen. Je komt met creatieve oplossingen, werkt graag samen en motiveert anderen. Je bent overtuigend en standvastig, zelfs bij tegengestelde belangen, en weet mensen te verbinden en in beweging te zetten. Als mentor deel je je kennis en draag je bij aan het verbeteren van het team. Onder tijdsdruk presteer je goed en weet je effectief prioriteiten stellen.
WAT BIEDEN WE?
- Beloning - Een marktconforme beloning in Schaal 11 - maximaal € 6.110,- bij een 36-urige werkweek. Op basis van jouw kennis en ervaring volgt de inschaling, waarna je jaarlijks in stappen naar het maximum groeit. Daar bovenop een individueel keuzebudget van 16,5% dat, op het moment van jouw keuze, in te zetten is voor bijvoorbeeld geld of verlofdagen of vanuit het brutobedrag voor een fitness abonnement of een fiets. Onze goede secundaire voorwaarden, zoals onze (betaalde) verlofregelingen, thuiswerkvergoeding en een goed geregeld pensioen, zijn te vinden op https://www.caorijk.nl/. Je krijgt 208 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek (ruim 5,7 week).
- Flexibiliteit - Een fulltime werkweek is 36 uur en hybride werken is het uitgangspunt. We bieden veel flexibiliteit in de manier waarop je jouw uren wilt indelen, zodat je carrière en je privéleven goed op elkaar aansluiten. Dit betekent een combinatie van werken op kantoor en werken thuis. Tezamen met je collega’s en leidinggevende maak je hier praktische afspraken over uitgaande van 1 à 2 dagen op kantoor in Den Haag.
- Informele cultuur en inclusieve werkomgeving - Een gedreven en behulpzaam team met korte lijntjes naar leidinggevenden en/of directie. Een rode draad uit gesprekken met nieuwe collega's is dat iedereen zeer behulpzaam is om elkaar te helpen.
- Persoonlijke ontwikkeling - De mogelijkheid om te werken aan je eigen talent, persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling, met oog voor de mens, vinden we bij Justid vanzelfsprekend.
- Maatschappelijke opgave - Samen en in verbinding werken we met vele ketenpartners in het Justitie en Veiligheidsdomein aan een veilige samenleving.
BIJZONDERHEDEN VOOR DEZE FUNCTIE:
- We beginnen met een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Bij ongewijzigde omstandigheden en gebleken geschiktheid wordt deze omgezet in onbepaalde tijd.
- Voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.
- Bij Justid is de voertaal Nederlands.
- Als je (nog) niet aan alle functie-eisen voldoet, voel je dan toch vrij om je interesse kenbaar te maken. Wellicht kunnen we dan samen een opleidingsprogramma opstellen.
- Acquisitie kunnen we niet op ingaan.
MEER OVER JOUW TOEKOMSTIGE AFDELINGEN.
Afdeling Financien:
De afdeling Financiën valt onder de directie Bedrijfsvoering die erop gericht is het primaire proces soepel te laten verlopen. Onder leiding van de manager Financiën vervullen 10 collega’s de taken voor Financiën, Inkoop en Functioneel beheer.
In het financiële cluster werken 4 collega financieel adviseurs. Ze kenmerken zich door een no-nonsense mentaliteit, elkaar bellen als er iets is en vooral ook een dolletje met elkaar.
Afdeling Opsporing:
De afdeling Opsporing bestaat uit het Bureau Platform Interceptie Decryptie & Signaalanalyse (PIDS), Referentiegegevensbeheer (RGB), Verwijzingsportaal Banken (VB), Travel Information Portal (TRIP), CIOT Informatiesysteem (CIS) en het Informatiepunt Bijzondere Opsporingsonderzoeken (IBO). Deze teams dragen rechtstreeks bij aan de veiligheid van Nederland. Vanwege strenge veiligheidseisen die aan de dienstverlening worden gesteld moet secuur gewerkt worden en wordt de afdeling regelmatig geaudit.
MEER OVER JUSTID.
Meer dan ooit vraagt de samenleving om betrouwbare informatie en slimme (ICT) oplossingen om Nederland veilig en rechtvaardig te houden.
Justid is dé specialist op het gebied van het ontvangen, verzamelen, verwerken, verrijken, bewaren en verspreiden van strikt vertrouwelijke digitale informatie. We zorgen dat onze partners in met name de strafrecht- migratie- en jeugdketen beschikken over cruciale informatie, op het juiste moment. Daartoe zetten we onze kennis in en werken we dagelijks met grote hoeveelheden data en slimme IT-oplossingen. Het zorgen voor een juiste informatiepositie is immers heel belangrijk. Denk aan informatie over een strafverleden, de geldigheid van een verblijfsvergunning of om slachtoffers van misdrijven te kunnen informeren.
Met onze ruim 500 professionals in Almelo, Zutphen, Leeuwarden, Den Haag of thuis, werken we aan producten met innovatieve tools en technieken, vanuit deskundigheid en vakmanschap. Zo is ons voortbrengingsproces agile ingericht en werken we continue aan verbetering van onze diensten.
Als jij geniet van grote hoeveelheden data en innovatieve IT-technieken en vraagstukken en dit wil combineren met een goede en behulpzame werksfeer, dan kom je hier zeker tot je recht.
Op onze website lees je meer over wie we zijn en ook ervaringsverhalen van collega's. Als je meer wilt weten over onze diensten, dan kun je dat lezen in onze Producten- en diensten catalogus.
MEER INFORMATIE?
Voor inhoudelijke vragen over de vacature kun je contact opnemen met onze collega Joris Mols en voor overige of procedure vragen met onze recruiter Joy Valles op telefoonnummer 088 998 9000 of via mailadres vacatures@justid.nl