IT-integratiespecialist (Almelo/thuis)
Wil jij graag jouw steentje bijdragen aan de digitale informatie-uitwisseling binnen het Ministerie van Justitie en Veiligheid? Meewerken aan de standaarden en voorzieningen die dit mogelijk maken? Je bezighouden met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van informatie-uitwisseling? Dan hebben wij de perfecte uitdaging voor jou als IT-integratiespecialist!
Wat ga je doen?
In deze rol ga je onder andere bezig met de ontwikkelingen op het gebied van RESTful API’s, ondersteun en adviseer je bij zowel nationale (Digikoppeling) als ook internationale (e-CODEX) uitwisselingen en lever je een bijdrage aan de ontwikkelingen van de standaarden op het gebied van informatie-uitwisseling. Daarnaast werk je mee aan de doorontwikkeling van de ketenvoorzieningen die wij in beheer hebben, neem je het initiatief voor innovaties en geef je hierover voorlichting en uitleg aan zowel interne als ook externe stakeholders.
Daarnaast ben je betrokken bij het dagelijks beheer van onze voorzieningen en adviseer je de technisch beheerders waar nodig in hun werkzaamheden. Een gezonde dosis praktische technische kennis is hierbij essentieel.
Let op als je gaat solliciteren. Wij stellen een aantal vragen om je beter te leren kennen. Je hoeft dus geen sollicitatiebrief te schrijven. Hoe makkelijk is dat?
Wat vragen we?
- Je hebt hbo+ niveau;
- Je bent zowel schriftelijk als mondeling communicatief vaardig en je weet een zakelijke boodschap kort en bondig maar gepast over te brengen;
- Je hebt specialistische theoretische én praktische kennis van ontwikkelingen, methodieken en technieken binnen het vakgebied informatie-uitwisseling;
- Je hebt ervaring met uitwisselingsprotocollen op het gebied van informatievoorziening, zoals SOAP, ebMS, REST en JSON;
- Je hebt ervaring met XML en/of JSON en daaraan gerelateerde standaarden (bij voorkeur XSD, XSLT, Swagger, OASv3);
- Je hebt kennis van en ervaring met security en authenticatie in de context van informatie-uitwisseling (TLS, signing, encryptie, OAUTH2);
- Je hebt interesse en ervaring met complexe IT Systemen en schrikt niet van netwerken, certificaten, Linux of TCP/IP;
- Je beschikt over een gezonde dosis humor en een brede interesse in alles wat IT-gerelateerd is;
- Pré: je hebt ervaring met webservices, microservices en het ontwikkelen van webinterfaces met behulp van bijvoorbeeld Python, Django, Java(script), Angular, React, Node.js;
- Pré: je hebt ervaring met architectuurmodellen (ArchiMate en TOGAF) en procesmodelleringstechnieken zoals bijvoorbeeld UML.
Waarmee maak jij het verschil?
Als integratiespecialist ben je nieuwsgierig en naast het uitvoeren van je dagelijkse taken, ook altijd bezig met innovatie. Hoe kan het slimmer, sneller en wellicht beter. Je bent enthousiast en staat graag met je neus vooraan als het aankomt op het onderzoeken van de nieuwste technieken. Je bent in staat om goed uit te drukken waar je voor staat en waarom. Dus, ben jij die kundige, bevlogen en integere specialist die wij zoeken?
Wat bieden we?
- Dynamische omgeving - Een informele en dynamische omgeving waar we werken aan een veilige samenleving met onze maatschappijkritische informatiesystemen. Je mag werken aan de complexere IT-vraagstukken op het gebied van interoperabilteit/gegevensuitwisseling op nationaal en Europees niveau. Binnen en buiten de organisatie zijn er veel mensen om te sparren en jouw afdeling is zeer samenwerkingsgericht. We willen groeien en innoveren en we geloven dat de beste oplossingen vaak buiten de gebaande paden liggen.
- Beloning - Een marktconforme beloning in Schaal 12 - maximaal € 6.970,- . Daar bovenop een individueel keuzebudget van 16,37% dat, op het moment van jouw keuze, in te zetten is voor bijvoorbeeld geld, verlofdagen, een fitness abonnement of een fiets. Onze goede secundaire voorwaarden, zoals onze verlofregelingen, een thuiswerkvergoeding en een goed geregeld pensioen via het ABP, zijn te vinden op https://www.caorijk.nl/
- Flexibiliteit - Een fulltime werkweek is 36 uur en hybride werken, met onze faciliteiten, is het uitgangspunt. We bieden veel flexibiliteit in de manier waarop je dit wilt indelen zodat je carrière en je privéleven goed op elkaar aansluiten. Samen met je collega's en leidinggevende maak je hier praktische afspraken over.
- Informele cultuur - Een gedreven en behulpzaam team met korte lijntjes naar leidinggevenden en/of directie.
- Persoonlijke groei - De mogelijkheid om te werken aan je eigen talent, persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling vinden we bij Justid vanzelfsprekend. Zo zorgen we voor jouw duurzame inzetbaarheid en kan Justid inspelen op ontwikkelingen in de samenleving en/of technische vernieuwingen. Er zijn regelmatig loopbaanmogelijkheden omdat we een groeiende organisatie zijn.
- Vrije tijd - Je krijgt 208 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek (ruim 5,5 week).
- Gezelligheid – Een leuk team op een leuke afdeling met leuke collega’s in een leuk bedrijf. Dus doe mee met borrels, activiteiten, uitjes. Heb je zelf leuke ideeën? Horen we ook graag!
- Duurzaamheid - Je krijgt een OV-chipkaart waarmee je gratis voor je werk reist. Voor de duurzaamheden stimuleren we reizen met het OV!
Let op als je gaat solliciteren. Wij stellen een aantal vragen om je beter te leren kennen. Je hoeft dus geen sollicitatiebrief te schrijven. Hoe makkelijk is dat?
Bijzonderheden voor deze functie:
- We beginnen met een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Bij ongewijzigde omstandigheden en gebleken geschiktheid wordt deze omgezet in onbepaalde tijd.
- Voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.
- Bij Justid is de voertaal Nederlands.
- Een social media onderzoek kan plaatsvinden.
- Acquisitie kunnen we niet op ingaan.
Meer over jouw toekomstige afdeling
Veilige en betrouwbare gegevens-uitwisseling, digitale handtekeningen, internationale samenwerking, digitale toegang. Onderwerpen waarop de afdeling Verbindingen en Veiligheid (VenV) van de Justitiële Informatiedienst (Justid) haar ketenpartners binnen het ministerie van Justitie en Veiligheid ondersteunt. De afdeling Verbindingen en Veiligheid is specialist op het gebied van elektronisch berichtenverkeer en helpt ketenpartners met het optimaliseren van informatie-uitwisseling. De afdeling onderhoudt een aantal centrale ketenvoorzieningen die een essentiële rol vervullen binnen het ICT-landschap van Justitie en Veiligheid. Daarnaast werkt de afdeling continu aan de verbetering van de informatiearchitectuur.
De afdelig VenV bestaat uit 70 collega's. Dat zijn analisten, consultants, ontwikkelaars, beheerders en architecten. Het is een leuke mix van man/vrouw en allerlei leeftijden. De sfeer is te kenmerken als informeel met een platte structuur waar iedereen elkaar helpt en grote vrijheid heerst en waar vragen vrij staat.
Er zijn vijf vakgebieden/expertdiensten op het gebied van gegevensuitwisseling, access management, chip technologie, keteninformatisering en teken en waarmerkdiensten. Beheer van de systemen en de projecten worden vaak "over teams heen’ uitgevoerd. Zo werk je dus met veel collega's samen en maak je gebruik van elkaars kwaliteiten.
Meer informatie?
Voor inhoudelijke vragen over de vacature kun je contact opnemen met onze collega Harald Schulten of onze recruiter Inge ter Horst op 088-9989000 of via mailadres vacatures@justid.nl
Meer over Justid
Justid zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon.
In de strijd voor een veilige en rechtvaardige samenleving helpt Justid met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Wij bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie. Wij ontvangen, verzamelen, verwerken, verrijken, bewaren en verspreiden justitiële informatie volgens de wet. Wij maken dit mogelijk door slim gebruik te maken van bestaande technologie en door innovaties en creativiteit te stimuleren.
Op onze website lees je meer informatie over wie we zijn en ook ervaringsverhalen van collega's. Als je meer wilt weten over onze producten en diensten dan kun je dat lezen in onze Producten- en diensten catologus.